vrijdag 2 december 2022
  • Profielafbeelding van Bert de Jong
    Door:
    Bert de Jong

Op weg met Jezus en op Hem gaan lijken

Spiritueel leven

Het is een stevig boek, een handboek over christelijke spiritualiteit. Je moet er voor gaan zitten en het is zeker geen boek dat je even snel uit kunt lezen. Ik zal er regelmatig naar teruggrijpen, omdat het een bron is vol waardevolle informatie. Doorleeft en praktisch, maar ook een heel compact boek. Het boek roept je op om in beweging te komen, om het te doen en bereid te zijn om werkelijk meer op Hem te gaan lijken. Waardering voor de mooie manier waarop het is uitgegeven.

Twee opmerkingen wil ik maken over de vertaling. Het is jammer dat in de biografie bij de verschillende boeken niet de Nederlandse titel is vermeld. Een misser is de vertaling van de Bijbeltekst. Waarom niet de NBV21 gevolgd? Zo wordt op pagina 35 de tekst uit Openbaring 4 vers 11 vertaald op een wijze die ik in geen enkele Nederlandse Bijbelvertaling kan vinden. Omdat het hier om een, voor de auteur, belangrijke tekst gaat had de vertaler wat mij betreft zeker een voetnoot moeten plaatsen om de verbinding met de Nederlandse Bijbelvertaling te leggen.

Het is een rijk boek met respect voor de verschillende tradities en met oefeningen, geen simpele vragen maar diepgravend. Het vraagt om doorzettingsvermogen maar het boek is het meer dan waard: lees het boek, leg het weg, pak het opnieuw en maak het je eigen!

Bestel dit boek

De Nederlandse editie is nu verkrijgbaar in de webshop van MissieNederland bij Kameel.

Naar de webshop

Meer boeken en recensies

alle recensies

Ontdek ook het boek Samen Jong

Wat als je volledig zou kunnen beamen dat de christelijke geloofsgemeenschap dé plek is waar jonge mensen het geloof en het leven ontdekken, onderzoeken en beoefenen? Wat als je vol overtuiging kunt zeggen dat zij in jouw geloofsgemeenschap samen met alle generaties delen in de zegen die Jezus Christus aan zijn kerk gaf? Samen Jong gelooft dat de kerk deze potentie heeft. In samenwerking met KokBoekencentrum presenteert MissieNederland het boek Samen Jong: Kernwaarden voor een kerk met alle generaties.

Meer informatie
Teaser - Samen Jong (mock-up)