Sestra, 160 pagina’s

dinsdag 23 augustus 2022
  • Profielafbeelding van Corien Rietberg
    Door:
    Corien Rietberg

Een bijbelse visie op mentorschap

Bookcover De verbinding tussen generatiesDe verbinding tussen generaties is een boek over mentorschap waar het delen van levenservaring en geestelijk levenswandel centraal staat. De vele verwijzingen naar de Bijbel en het leven van Jezus maakt dat dit boek je uitdaagt tot een levenswandel met Jezus en daarvan te delen met degenen die op jouw pad komen. De estafetteloop (17, 18 en 134) is een beeld van hoe de ene generatie waardevolle principes doorgeeft aan de volgende generatie.  Carolyn beschrijft in hoofdstuk 4 haar eigen verhaal. De lessen die ze geleerd heeft in de moeilijke tijden in haar leven is ze gaan delen met mensen die haar om hulp vroegen. Centraal daarin staat de relatie met Jezus, het wijzen op Jezus als meester pottenbakker die kan herstellen, bevrijden, vernieuwen en heel maken (156). De quotes van mentees die in elk hoofdstuk staan onderstrepen dat het in mentorschap gaat om het delen van jouw relatie met Jezus, leiderschap, kwetsbaarheid en gevoelig zijn voor de Heilige Geest. Zelf ook een mentee van Carolyn kan ik helemaal beamen dat ze dit uitleeft. Het boek is in een paar uur uit te lezen als je de verwerking overslaat. Maar juist in die verwerking zit de kracht van dit boek. Het vuurt je aan om wat je gelezen hebt toe te passen in je eigen leven.

Meer boeken en recensies

alle recensies

GenerationS - Seow How Tan en Cecialia Chan

How to Grow Your Church Younger and Stronger…
Lees verder

Nooit meer een kleurplaat - Maartien Hutter en Henk Kuindersma

Raak geïnspireerd door kindertheologie…
Lees verder

Ontdek ook het boek Samen Jong

Wat als je volledig zou kunnen beamen dat de christelijke geloofsgemeenschap dé plek is waar jonge mensen het geloof en het leven ontdekken, onderzoeken en beoefenen? Wat als je vol overtuiging kunt zeggen dat zij in jouw geloofsgemeenschap samen met alle generaties delen in de zegen die Jezus Christus aan zijn kerk gaf? Samen Jong gelooft dat de kerk deze potentie heeft. In samenwerking met KokBoekencentrum presenteert MissieNederland het boek Samen Jong: Kernwaarden voor een kerk met alle generaties.

Meer informatie
Teaser - Samen Jong (mock-up)