Inside Out Publishers en Berne Media, 95 pagina’s

dinsdag 23 augustus 2022
  • Profielafbeelding van Jan Willem Janse
    Door:
    Jan Willem Janse

Waar Jezus je leven raakt

Bookcover De achtste dagZelden gaf ik een boek al zo vaak cadeau voordat ik het uit had. Soms zelfs het exemplaar dat ik op dat moment nog aan het lezen was. Maar wanneer je De achtste dag in handen hebt, begrijp je waarschijnlijk direct wel waarom. Het ziet er gewoon prachtig uit en is een ideaal geschenk. Stevig, mooi opgemaakt en vergezeld met prachtige illustraties van Marijke ten Cate. Wanneer je het boek daadwerkelijk gaat lezen, merk je dat je door de auteurs mee op reis wordt genomen. En hoewel ik niet direct een idee krijg bij waar naartoe, lukt het me wel om me er – op basis van vertrouwen in de auteurs – aan over te geven. Dat is precies ook de weg van de levensreis die de auteurs omschrijven. Ieder hoofdstuk van je leven kan aan Jezus worden verbonden. Tussen de hoofdstukken door – over onder meer je begin, je pijn, je hechtingsrelaties – tref je intieme gebeden van diverse gastschrijvers. Het boek stelt goede vragen – ‘In hoeverre hebben we geleerd ons te hechten aan God?’ – en verbindt Jezus werkelijk aan ieder aspect van het leven. De subtitel van het boek is dan ook perfect gekozen. Als je dit boek koopt, neem er dan direct twee (als je die ruimte hebt)… dan kun je ‘m tijdens het lezen al aan iemand cadeau geven.

Meer boeken en recensies

alle recensies

Ontdek ook het boek Samen Jong

Wat als je volledig zou kunnen beamen dat de christelijke geloofsgemeenschap dé plek is waar jonge mensen het geloof en het leven ontdekken, onderzoeken en beoefenen? Wat als je vol overtuiging kunt zeggen dat zij in jouw geloofsgemeenschap samen met alle generaties delen in de zegen die Jezus Christus aan zijn kerk gaf? Samen Jong gelooft dat de kerk deze potentie heeft. In samenwerking met KokBoekencentrum presenteert MissieNederland het boek Samen Jong: Kernwaarden voor een kerk met alle generaties.

Meer informatie
Teaser - Samen Jong (mock-up)