Business Contact, 192 pagina’s

zaterdag 23 april 2022
  • Profielafbeelding van Marina de Velde
    Door:
    Marina de Velde

Veranker diversiteit in je organisatie

Bookcover Inclusief leiderschap‘Diverse en inclusieve teams kunnen alleen ontstaan wanneer we ons bewust zijn van onze vooroordelen.’ Een belangrijke conclusie die de schrijvers van dit boek trekken vanuit hun persoonlijke levensverhalen en opgedane ervaringen. Maar hoe doe je dit? Anton, de hoofdpersoon in deze parabel, heeft een jaar de tijd om in een groot bedrijf zijn targets te halen en kiest ervoor om dit te doen met een divers en inclusief team. Vooroordelen en angst voor het onbekende moeten overwonnen worden om eerlijke kansen te bieden aan een divers gezelschap. De verhalende schrijfvorm maakt dat het boek niet directief maar uitnodigend is; je wordt als lezer het verhaal ingezogen en uitgedaagd de stappen mee te maken. Al lezende ontkom je er niet aan je eigen leiderschapsstijl te evalueren. Inspirerende storytelling zoals in ‘Dienend leiderschap’ (Kamsteeg 2015),  met een verdiepingsslag die bijna onvermijdelijk is in onze tijd van snel veranderende maatschappelijke en culturele ontwikkelingen. Een aanrader voor iedereen die, op welk terrein dan ook, leiding wil geven zonder vooroordelen.

Meer boeken en recensies

alle recensies

Prentenbijbel - Marijke ten Cate en Sylvia Vanden Heede

Compleet vernieuwde en uitgebreide editie, recensie door Sara Poelarends (11 jaar).…
Lees verder

Oproep tot omkeer - Wim Dekker

Over bekering en bestaansverheldering.…
Lees verder

A Non-Anxious Presence - Mark Sayers

How a Changing and Complex World will Create a Remnant of Renewed Christian Leaders…
Lees verder

Ontdek ook het boek Samen Jong

Wat als je volledig zou kunnen beamen dat de christelijke geloofsgemeenschap dé plek is waar jonge mensen het geloof en het leven ontdekken, onderzoeken en beoefenen? Wat als je vol overtuiging kunt zeggen dat zij in jouw geloofsgemeenschap samen met alle generaties delen in de zegen die Jezus Christus aan zijn kerk gaf? Samen Jong gelooft dat de kerk deze potentie heeft. In samenwerking met KokBoekencentrum presenteert MissieNederland het boek Samen Jong: Kernwaarden voor een kerk met alle generaties.

Meer informatie
Teaser - Samen Jong (mock-up)