Generations Pte Ltd, 320 pagina’s

zaterdag 23 april 2022
  • Profielafbeelding van Martine Versteeg
    Door:
    Martine Versteeg

How to Grow Your Church Younger and Stronger

Soms zijn er van die boeken waarbij je het uit wilt schreeuwen van herkenning: 'Ja! Dit! Dit is wat ik bedoel.' Het boek GenerationS van pastors How en Lia geeft mij precies die reactie. Zij geven leiding aan de Heart of God Church in Singapore. Een gemeente die afgelopen decennia groeide van zo’n 40 naar 10.000 leden. Het is echter niet dit aantal dat deze gemeente bijzonder maakt, maar het is gemiddelde leeftijd. Al twee decennia ligt die rond de 22 jaar. Het geheim: de gerichtheid op de volgende generaties. In twee boeken delen de pastors de lessen die zij in hun geloofsgemeenschap opdoen. In dit deel ontdekken we – naast de geschiedenis van de betreffende kerk- drie van vijf paradigmaveranderingen die volgens de pastors nodig zijn voor een kerk met de volgende generaties: (1) Jongeren zijn niet leiders van de toekomst, maar van vandaag, (2) de nieuwe generaties zijn een versterking en niet een vervanging van oudere generaties en (3) de kerk is ons thuis, niet alleen een huis. Het boek brengt waardevolle inzichten voor kerken die van hun gemeente een geestelijk thuis willen maken voor de volgende generaties.

Meer boeken en recensies

alle recensies

A Non-Anxious Presence - Mark Sayers

How a Changing and Complex World will Create a Remnant of Renewed Christian Leaders…
Lees verder

Leef geen leugens - John Mark Comer

Herken en weersta de drie vijanden die je vrede ondermijnen…
Lees verder

De verbinding tussen generaties - Carolyn Ros

Een bijbelse visie op mentorschap…
Lees verder

Ontdek ook het boek Samen Jong

Wat als je volledig zou kunnen beamen dat de christelijke geloofsgemeenschap dé plek is waar jonge mensen het geloof en het leven ontdekken, onderzoeken en beoefenen? Wat als je vol overtuiging kunt zeggen dat zij in jouw geloofsgemeenschap samen met alle generaties delen in de zegen die Jezus Christus aan zijn kerk gaf? Samen Jong gelooft dat de kerk deze potentie heeft. In samenwerking met KokBoekencentrum presenteert MissieNederland het boek Samen Jong: Kernwaarden voor een kerk met alle generaties.

Meer informatie
Teaser - Samen Jong (mock-up)