Aandacht voor de minst bereikten

Waar ons netwerk sterk in is

10 januari 2020
  • Profile picture of Jan Willem Janse
    Door: Jan Willem Janse

Diverse christelijke (zendings)organisaties roepen met de campagne No Choice kerken op om aandacht te geven aan de minst bereikte volken. Want er zijn nog 3 miljard mensen die nooit van Jezus hebben gehoord. Hoe kun je met jouw gemeente hier aandacht aan besteden? 

De partners in ons netwerk helpen je hierbij. In dit artikel zetten we het aanbod van de deelnemers van No Choice (en van MissieNederland) op een rijtje.

Belevingsspel 'Wegwijs Boeddhisme' (OMF)
Een belevingsspel voor kleine groepen met als doel leren en betrokken-zijn,

Belevingsspel 'Wegwijs Islam' (OMF) 
Een belevingsspel voor kleine groepen met als doel leren.

Bereik de onbereikten DTS (Jeugd met een Opdracht)
De Discipelschap Training School (YWAM-DTS) is een intense, fulltime training, onderverdeeld in twee delen: de les- en outreach fase. De ‘Bereik de onbereikten DTS’ start in Heidebeek en gaat voor de outreach richting Indonesië. Deze DTS loopt van 15 januari - 26 juni 2020.

Inspiratie door TWR (TWR Nederland en België)
Raak geïnspireerd door een presentatie van TWR (Trans World Radio), bij jou in de kerk of op het kantoor van TWR (incl. bezoek winkel en studio). In de loop van 2020 kun je ook terecht in het belevingscentrum Missie & Media.

Kairos-curus (ABC-gemeenten, Bethel Drachten, Jeugd met een Opdracht, Operatie Mobilisatie, WEC Nederland)
De Kairos-curus helpt mensen na te denken over Gods plan met de wereld en de rol van de kerk daarin.

Omarm een volk (Frontiers)
Een gebedsproject waarbij kerken bidden voor onbereikte moslimvolken. Minimaal 12 individuen of 12 groepen in de kerk bidden beurtelings een maand lang voor dit volk. Gebedsboekjes en al het nodige materiaal wordt aangeleverd door Frontiers.

Strategie ontwikkelen (Jesus.net)
Jesus.net helpt je met het beschikbaar stellen van en het ontwikkelen van een strategie voor een leesplan in YouVersion (bijvoorbeeld over de Grote Opdracht) en het ontwikkelen van strategie voor de lokale kerk om (lokaal) mensen te bereiken.

The Task Unfinished (OMF)
Deze interactieve workshop voor kleine groepen heeft als doel bewustwording.

The Bucketlist (Interserve)
Interserve heeft een originele en inspirerende workshop met de naam “The Bucketlist”. Jongeren van 16 – 25 jaar worden op een creatieve en interactieve manier uitgedaagd om God te betrekken bij het maken van plannen voor hun toekomst, bijvoorbeeld door een korte uitzending naar een land in de Arabische of Aziatische wereld op hun eigen bucketlist te zetten.

Verhalenverteller (Wycliffe)
Fotograaf Bart Sikkema reisde voor Wycliffe naar Papoea-Nieuw-Guinea, Kenia, Tanzania en Benin. Hij heeft bijzondere mensen mogen ontmoeten en aangrijpende getuigenissen opgeschreven. Terug in Nederland trekt hij het land door om zijn ervaringen, foto’s en verhalen te delen op scholen, in kerken en bij allerlei verenigingen. 

Sponsor worden
Uiteraard kun je ook sponsor worden van de projecten die door al deze gedreven organisaties worden geïnitieerd. Kijk op hun websites voor meer informatie.

Hebben we nog iets gemist?

Het kan zomaar dat jij of jouw organisatie een dienst aanbiedt die helemaal past bij dit overzicht. Als jouw organisatie deelnemer is van MissieNederland plaatsen we jouw aanbod er graag bij. Vul je aanbod in op deze pagina.

'De Ongelooflijke Podcast' gaat over de relevantie van het geloof in een steeds ongeloviger Nederland. Journalist David Boogerd en 'Theoloog des Vaderlands' Stefan Paas voeren verdiepende gesprekken met spraakmakende gasten.