Hoe kunnen jij en de geloofsgemeenschap waar je bij hoort groeien in het uitnodigend kerkzijn?

Een cultuur van uitnodiging

De kerk heeft alles in zich om het leven te brengen in onze wijken en in de wereld. In een geloofsgemeenschap ontmoeten we God en elkaar. We worden samen meer en meer als Jezus Christus, doordat we Hem volgen. We verlangen ernaar dat meer mensen het leven met Jezus ontdekken. Daarom nodigen we hen graag uit in onze geloofsgemeenschap. Toch kunnen we het spannend vinden om een ander, die God wellicht nog niet persoonlijk kent, uit te nodigen en vervolgens te verwelkomen. Hoe kunnen we daarin groeien?


Bert van Leeuwen van Het Familiediner (EO) spreekt mensen die iemand uit hebben genodigd voor een kerkdienst naar aanleiding van de actie Kerkproeverij. Hoe is dit voor hen?

Artikelen over uitnodigend kerkzijn

meer kerk met je wijk

Mensen uitnodigen bij de online dienst

Hoe nodig je de ander uit om een online kerkdienst bij te wonen? Volstaat het om een linkje te sturen naar je buren? Hoe…
Lees verder

Mensen betrekken bij de gemeenschap

Je kijkt met verbazing naar de statistieken van je livestream: er kijken veel meer mensen dan normaalgesproken aanwezig …
Lees verder

Van schaamte naar een onweerstaanbare uitnodiging

In Westerse landen overweegt 80-95% van de kerkbezoekers niet de stap te nemen om een ander uit te nodigen voor een kerk…
Lees verder

Je buurt uitnodigen voor een kerkdienst tijdens Burendag

Het concept van een Kerkproeverij is heel eenvoudig: jij en de leden van jouw geloofsgemeenschap worden uitgedaagd om ee…
Lees verder

Lokale media benutten tijdens Kerkproeverij

Het creëren van een cultuur van uitnodiging, dat is het doel van het initiatief Kerkproeverij. In een weekend in se…
Lees verder

Uitnodiging op uitnodiging

‘Blijf je ook voor de preek? Het belooft weer inspirerend te worden.’ ‘Blijf je ook lunchen?’ Ik…
Lees verder

Kom in beweging

Uitnodiging-Kerkproeverij



Organiseer een Kerkproeverij met jouw gemeente

Het concept is simpel: jouw gemeenteleden worden uitgedaagd om iemand uit de persoonlijke kring uit te nodigen om mee te gaan naar een samenkomst. Kies een datum uit, rust je geloofsgemeenschap toe en vier de successen.

Naar de website

Sinds 2020 is er geen landelijke Kerkproeverij-campagne meer, wel kun je lokaal nog steeds een Kerkproeverij organiseren met de beschikbare materialen en toerustingsartikelen.

Met onze alliantie helpen verbinden, versterken en vertegenwoordigen we evangelisch Nederland

Help jij ons om Gods (wereldwijde) missie te versterken?

Ik wil eerst meer weten over wat jullie doen

Leven brengen in de samenleving

Wij geloven dat het evangelie van Jezus een bevrijdende impact heeft op zowel jou persoonlijk als op de hele samenleving. Wanneer de christelijke geloofsgemeenschappen en community's in beweging komen, gaat de wereld die impact zien. Toch hebben we daar ook zelf soms nog veel huiswerk in te doen en te leren van elkaar en van Jezus Christus. Daarin ondersteunt de alliantie van MissieNederland je graag.

Alles over kerk & samenleving
BDK - Jongeren goed nieuws voor het klimaat.jpg