Sla links over
Hoofdinhoud

Opwekking (zendingsseminars)

Zendingsseminars tijdens de Pinksterconferentie

MissieNederland verzorgt tijdens de Pinksterconferentie in Biddinghuizen samen met Opwekking een speciaal programma met seminars over zending. Binnenkort vind je hier het programma van de zendingsseminars 2019.

Zaterdag 8 juni 10.15 - 11.30 uur (kleine seminartent)
Koninkrijk in je zakenleven. Business as Mission door Gea Gort en Arco de Leede

Gea Gort en Arco de Leede zijn gegrepen door het gedachtegoed ‘Business as Mission’ (BAM). Gea schreef er boeken over en is consultant; Arco is directeur van Interserve. Als ondernemer DIEPER gaan in het volgen van Jezus en je bedrijf inzetten om zijn koninkrijk te verbreiden - in Nederland of op het zendingsveld. Hoe doe je dat? Vanuit het Business as Mission gedachtegoed krijg je inspirerende voorbeelden en handvatten aangereikt.

Zaterdag 8 juni 14.15-15.30 (kleine seminartent)
Je geloof leren delen – het Geloofsgesprek door Agapè

Duurt Vonck (39) is getrouwd met Griëtte, en directeur van Agapè. Wilfred Fijnvandraat is bestuurder van o.a. Stichting Geloofsgesprekken vanuit zijn drive dat Gods koninkrijk meer zichtbaar wordt. Wat geloof je eigenlijk precies? En waarom geloof je wat je gelooft? Het Geloofsgesprek is bedoeld om los van hokjes naar de ander te leren luisteren. En: om je eigen geloof te leren delen. Het Geloofsgesprek oefenen levert onderlinge (h)erkenning én verdieping op.

Zaterdag 8 juni 16.00 -17.15 uur (grote seminartent)
Een feest van diversiteit door Hans Euser en Sarah Mohi

Hemelsbreed verschillend qua culturele en geloofsachtergrond werken Sara Mohi en Hans Euser nu via ICP eensgezind aan de vorming van interculturele geloofsgemeenschappen. Samenleven met verschillende etniciteiten is ingewikkeld. Toch zijn ‘alle heiligen’ nodig om de liefde van Christus te begrijpen. In dit seminar gaan we genieten van Gods veelkleurigheid. Met een dans uit Myanmar, een Iraans-Nederlands verhaal over integratie en Afrikaanse aanbidding. En met tips om zelf bruggen te bouwen

Zaterdag 8 juni 16.00-17.15 uur (kleine seminartent)
Sorry, je zit op mijn plek door Alpha Nederland

Arnoud Drop (34 jaar) is getrouwd, heeft twee zonen en is directeur van Alpha Nederland. Jason ging op een zondag voor het eerst naar een kerk. Zijn gebed op zaterdagavond: “Hey big guy…ik ga naar jouw huis toe, zorg maar dat ik aanspraak krijg met iemand, want ik ken daar niemand, ik ga helemaal alleen.” Wat als Jason de volgende ochtend jouw kerk binnenloopt? Seminar over gastvrij kerk zijn.

Zaterdag 8 juni 17.45 -19.00 uur (kleine seminartent)
Back tot he future: zending anno 2030 door Laura Dijkhuizen

Laura Dijkhuizen is echtgenoot, moeder en theoloog. Ze geeft het vak missie in context aan het Baptistenseminarie, traint voorgangers en doet onderzoek naar de evangelische beweging. De tijd dat zendelingen alles achterlaten en naar Verweggistan afreizen, lijkt voorbij. We zijn allemáál zendeling geworden. Bouwen aan het koninkrijk betekent dat heel de kerk het hele evangelie aan de hele wereld bekendmaakt. Al schuurt de praktijk met de theorie, terug naar vroeger kan niet meer. Daarom reizen wij: Back to the future!

Zondag 9 juni 17.45 – 19.00 uur (grote seminartent)
Jezus, christen en de Islam door Bernhard Reitsma

Bernhard Reitsma is getrouwd en vader van vier kinderen. Hij werkt als bijzonder hoogleraar aan de VU en als lector aan de CHE. Moslims en christenen gaan niet samen. Tenminste, als je de ranglijst christenvervolging bekijkt. Wat vraagt Jezus van jou hierin? Hoe kunnen moslims iets van Hem in jou zien? In dit seminar leer je hierover van vervolgde christenen. Je wordt radicaal uitgedaagd door de ogen van Jezus naar moslims te kijken.

Zondag 9 juni 17.45-19.00 uur (kleine seminartent)
Hoe word ik een aanstekelijk christen door Agapè

Duurt Vonck (39) is getrouwd met Griëtte, en directeur van Agapè. Ruud van Delft (59) is getrouwd met Mieke, en als evangelist betrokken bij Agapè. Hoe deel je je geloof op een gewone, eenvoudige, persoonlijke en toch aanstekelijke manier? Onze ervaring is dat christenen niet veel hoeven te leren. Want alles wat deze wereld nodig heeft weten we al. We mogen vooral áf-leren. We gaan ‘gewoon’ leren luisteren, ‘eenvoudig’ leren spreken en ‘aanstekelijk’ leven.

Maandag 10 juni 12.30-13.45 (kleine seminartent)
How to be relevant in society  door Matt Bird

Matt Bird is getrouwd met Esther en heeft drie kinderen. Hij is oprichter van Cinnamon Network Netherlands, dat kerken helpt hun gemeenschap en stad te veranderen. In dit seminar komt aan de orde hoe de manier waarop de kerk zich dienstbaar opstelt en de lokale gemeenschap verandert, de houding van mensen ten opzichte van Jezus positief beïnvloedt. Daardoor wordt Hij geloofwaardiger en zijn mensen sneller geneigd Hem te waarderen en accepteren. (Engels, geen vertaling)