MissieNederland netwerk fondsenwerving

Dinsdagmiddag 19 april organiseren we weer een bijeenkomst van het netwerk fondsenwerving van MissieNederland. Het belooft een boeiende middag te worden voor zowel managers als medewerkers op het gebied van fondsenwerving.

Het thema is:

Van likes naar euro’s hoe je via social media écht kunt fondsenwerven

Willem Waardenburg, expert op het gebied van social media, neemt ons mee in de trends, geeft praktische tips om van likes naar donaties te komen en geeft zicht op het effect van de keuze voor Social Media op je fondsenwervingsstrategie.

“Online wordt steeds belangrijker in het dagelijks leven: denk aan online only nieuwssites als nu.nl, social media en de enorme groei van online winkels als Coolblue en Bol.com. Daarnaast zien we de consumptie van online video (TV) hard groeien en het einde is nog lang niet in zicht.  
Als je als organisatie succesvol wilt zijn, moet je je daar bevinden waar je 
potentiële donateurs zich bevinden. Ook online dus. Dan ben je niet klaar met een goede website, maar moet je investeren in een slimme en succesvolle online strategie!”

Vragen waar Willem op ingaat zijn bijvoorbeeld:

  • Hoe kun je de tijd en de middelen die in je investeert in Social Media ook 'verzilveren' voor je organisatie? 
  • Wat is het effect van de keuze voor Social Media op je fondsenwervingsstrategie en wat vraagt het van je organisatie?
  • Wat zijn nieuwe ontwikkelingen die inzet van Social Media nog succesvoller kunnen maken?
  • Hoe kun je met beperkte inzet van middelen al succesvol zijn met Social Media?

Uit de praktijk
Twee organisaties die social media actief inzetten voor fondsenwerving delen hun ervaring. Hoe pakken zij het aan en welke factoren dragen bij aan het succes? 

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.